סל קניות

סיכום:

סיכום ביניים (0 מוצרים)
₪0
משלוח
יחושב בהמשך
סה“כ לתשלום
₪0
תפריט
איזור אישי
סל קניות
לאתר מטרו מוטור

טיפ רכיבה: לחצי אוויר בצמיגים

06.07.25
זמן קריאה 1 דק'

לחץ אוויר תקין בצמיג האופנוע או הקטנוע שלנו חשוב מאוד מבחינה בטיחותית, אך לא רק – הוא גם חוסך לנו כסף רב. רכיבה עם לחץ אוויר נמוך מסוכנת ועלולה אף להסתיים בתאונה. בנוסף, לחץ אוויר נמוך גורם לשחיקה מוגברת של הצמיג.

לחץ אוויר תקין בצמיג האופנוע או הקטנוע שלנו חשוב מאוד מבחינה בטיחותית, אך לא רק – הוא גם חוסך לנו כסף רב. רכיבה עם לחץ אוויר נמוך מסוכנת ועלולה אף להסתיים בתאונה. בנוסף, לחץ אוויר נמוך גורם לשחיקה מוגברת של הצמיג.

המלצת היצרנים לבדוק את לחץ האוויר כאשר הצמיג קר, אחרי חנייה ארוכה ובצל. המלצה: להקפיד ולבדוק את לחץ האוויר בבוקר, לפני תחילת הנסיעה. גיליתם שחסר? סעו לתחנת הדלק הקרובה, בדקו שוב (לאחר שהצמיג מתחמם הלחץ עולה עד כ-10%), והוסיפו את הכמות שהייתה חסרה כשהצמיג היה קר. לדוגמה: אם הלחץ המומלץ הוא 42 PSI וכשבדקתם את הצמיג הקר, המדיד הראה 30 PSI , אז כשתגיעו לתחנת הדלק, בדקו שוב והוסיפו בדיוק 12 PSI.

 

בעבר הייתי ממליץ להחזיק מדיד לחץ אוויר בצמוד, שכן מדי הלחץ בתחנות הדלק לא היו מדויקים. אך מניסיוני לפחות, אני יכול להעיד שמאז המעבר לשעונים דיגיטאליים בתחנות הדלק, אלה מאוד מדויקים. כך שהצורך בנשיאת מד לחץ אוויר נחסך מאיתנו. לכן, אם אתם בודקים את לחצי האוויר בתחנת הדלק, ולו גם לאחר רכיבה קצרה, הוסיפו מראש 10% להמלצת היצרן.

 

הזכרתי את עניין הכסף בתחילת הכתבה. הנה כמה עובדות מעניינות: לחץ אוויר נמוך בכ-40% מהמומלץ יגרום לבלאי מהיר של הצמיג (עד 45%) ואף יגדיל את צריכת הדלק – בחשבון שנתי זה יכול להגיע עד לכ- 1,000 שקל (תלוי בק"מ שאתם עושים). לחץ אוויר נמוך מדי מגדיל את השחיקה, גורם לצמיג להתפורר בחלק הפנימי שלו, גורם לו להתחמם יותר ממה שהיצרן תכנן ובעקבות אלא גדל הסיכוי שהצמיג יתפוצץ במהלך הנסיעה. בקיצור, לחץ אוויר נמוך מקצר משמעותית את חיי הצמיג. גם לחץ אוויר גבוה מהמומלץ (בצורה קיצונית) אינו בריא. הצמיג, בהיותו חלק מהמתלה, אחראי על חלק משיכוך וספיגת המהמורות ועל כן לחץ אוויר גבוה מדי יגרום לפגיעה בהתנהגות האופנוע ובנוחות הרכיבה.הצמיג בדו-גלגלי שלנו הוא הדבר היחידי שמחבר בין האופנוע לכביש, ולכן אי הקפדה על לחץ נכון תפגע בביצועים וביכולת של הדו-גלגלי להגיב במצבים קיצוניים – דבר שעלול לגרום לתאונה. לחץ אוויר נמוך מגדיל את מרחק העצירה בצורה משמעותית – למשל כ- 10 PSI , יגדילו את מרחק העצירה בכ- 25%. וזה המון. אז על תתעצלו ותבדקו. ההמלצה: פעם בשבועיים, אבל גם פעם בחודש תספיק.

 

banner-img